Boring yer...huhuhuuhu..xda kelas hr ni.assignment xda lg..so aku pun meringankan tanganku nak upload blog aku neh yang sebulan b'cuti tanpa pa2 post..yelah cuti neh aku tul2 busy ngn preparation kawen..hehehehehe..ehmmm,nyibuk tul aku neh padahal yg kawen sepupu aku..hehehhehhe..mun2,sabo2..hahahahhahaa

cian dia,muda2 dah kena kawen atas kehendak parents dia,dia pn pasrah walhal umo dia baru 14taun..x dpt aku bayangkan kalu aku jadi dia sure aku memberontak xnak yelah dah la laki 2 bkn pilihan dia then kena kawen usia muda..padahal umo cmni waktu study...tp nampaknya sepupu aku neh anak yang taat,so dia reda n pasrah je ngan jodoh dia..papun aku doa n harapkan dia bahagia hingga ke akhir hayat..huhuhu..


ok2..membebel lak aku neh..kalu biar kang penuh lak pages ni.so meh la tengok2 gambar kawen sepupu aku yang meriah n sederhana neh..


























Excited sgt.. aku dah balik sabah ..flight aku kul 930am dr senai ke kk(kota kinabalu) then kk trs g lahad datu..miz a lot my family..so selamat tggl johor..nntkn aku sabah,land below the wind..heheheeehhee..rindu sgt2..i want spend my holiday with my family...bleh tlg mama wat preparation 2k raya korban neh...hehehe..aku ciap bwk balik resepi baru..saja nak buat juadah special 2k raya neh..heheehehe
cuti neh gak aku kn g 2 kenduri kawen...kak tati,my lovely housemate 5hb disember..then pastu 9hb disembar sepupu aku lak kawen..hehehehhe..yg lucunya sepupu aku neh lg muda dr aku..dia kawen lu...langkah bendul..sepupu plg tua x kawen lg..huhuhuhu...bkn xnak tp cita2 x tercapai lg..huhuhuhu..lgpn calon xda lg..so aku ngn bek hati dahulukan sepupu aku..hheheehehe..alasan plg munasabah 2k aku..heheehehe
Anyway..2 my lovely friend..n sapa2 yg mengenali diriku neh..aku memohon maaf jika da salah silap selama mengenali diriku..segala yg bek dtg dr Allah n buruk dr diri sya sendiri..Maaf zahir n batin..halalkan segala-galanya..Selamat Hari Raya Aidiladha..n Hepi holiday..
Artikel neh dtuju khas buat kak tati yg celledak..hahahhahaha...tahniah coz kak nak kawen..hehehehe...aku lak excited padahal kak tati nak kawen..x sabar sgt nak balik sabah..1st rindu kat family..then excited nak tengok kak tati kawen n sepupu aku kawen..hehehhehe..aku?entah bila..calon xda lg...hahahahha...anyway..jom baca neh 2k suma sama dah kawen@bujang..hehehhe..yg penting yg akan kawen..expecially kak tati..

Perkahwinan Itu Ibadat:
Risalah dan tugas kita di dalam hidup ini ialah beribadat kepada Allah Taala. Jadi kita mestilah berusaha menjadikan segala urusan hidup kita sebagai ibadat kepada Allah Taala. Kita jadikan segenap kehidupan sebagai alat untuk kita menghampirkan diri kepada Allah. Kita pergunakan hidup kita dengan segala kemudahan yang ada untuk menolong kita beribadat kepada Allah.
Amal dan nikah kahwin dan mendidik anak-anak dan lain-lain lagi yang merangkumi segala kegiatan hidup kita semuanya itu merupakan ibadat kepada Allah, untuk menghampirkan diri kepada Allah, selagi dibuat kerana mengharap keredhaan Allah dan menjauhi apa yang dimurkai Allah.

Oleh itu putera puteri Islam, mestilah memandang urusan perkahwinan mereka sebagai ibadah mereka kepada Allah apabila diurus menurut hukum Allah. Kedua-dua pihak mengharap keredhaan dan ganjaran Allah. Oleh kerana itu kedua belah pihak mestilah mengetahui ajaran-ajaran dan adab-adab Islam, hak-hak dan kewajipan suami-isteri rumahtangga dan keluarga, bersungguh-sungguh melaksanakan tugas masing-masing dan beriltizam dengan adab-adab itu. Tolong menolong ke arah kebaikan, menuju takwa dan ke arah taat kepada Allah di dalam pergaulan mereka. Harga menghargai, hormat-menghormati dan kasih sayang di antara keduanya Semuanya itu mesti di atur menurut syariat Islam. Benarlah Rasulullah s.a.w tatkala bersabda yang bermaksud:
” Semoga Allah memberi rahmat kurnia kepada lelaki yang bangun di tengah malam lalu dia sembahyang dan membangunkan isterinya, maka sekiranya enggan juga bangun untuk bersembahyang, dia merenjiskan air ke mukanya. Semuga Allah memberi rahmat kurnia kepada wanita yang bangun di tengah malam lalu bersembahyang dan membangunkan suaminya. Maka jika dia enggan, dia merenjiskan air ke mukanya.”
(Riwayat Abu Daud dengan Isnad yang sahih)

Perkahwinan Itu Saling Percaya Mempercayai:

Apabila telah wujud suasana saling percaya mempercayai, cinta mencintai, di antara suami isteri, lahirlah kebahagiaan dan kepuasan jiwa di dalam rumahtangga mereka. Rumahtangga mereka menjadi rumahtangga muslim yang bahagia dalam kebahagiaan yang sejati selagi ianya diatur menurut peraturan syariat Islam. Hapuslah segala prasangka hilanglah segala keraguan. Tidak ada lagi kata mengata, tuduh menuduh dan ke pura-puraan.

Kebahagiaan yang sedemikian rupa tidak akan wujud kecuali di bawah naungan takwa kepada Allah dan mencintai Allah di waktu terang-terangan dan rahsia di waktu ghaib dan waktu syahadah. Lantaran itu tenteramlah jiwa suami dan ia berpuas hati kepada isterinya dan yakinlah ia bahawa isterinya hanyalah untuk dirinya sendiri sahaja, yang memelihara diri walaupun beberapa lamanya ia terpisah dari isterinya. Demikian juga sikap isterinya terhadap suaminya dibaluti dengan sepenuh kepercayaan itu. Di dalam suasana bahagia yang demikian, syaitan dari bangsa jin dan manusia tidak mempunyai jalan untuk mengganggu dan menggoda keduanya.

Perkahwinan Sebagai Syarikat Yang Dipimpin Oleh Suami:

Apabila kehidupan rumahtangga suami isteri dibangunkan di atas dasar kerjasama, di atas syura’, tolong menolong, cinta mencintai, di bawah pimpinan suami sebagai pihak yang bertanggungjawab, yang mempunyai kata dan kuasa pemutus. Inilah yang mendorong dan menolong melahirkan kemantapan, keteguhan, kerukunan dan kebahagiaan rumahtangga dan keluarga yang selama ini diimpikan dan diidamkan oleh manusia di seluruh dunia. jika masih terdapat kepincangan di dalam pertimbangan ini, maka tidak akan wujud satu kemantapan dan kebahagiaan. Benarlah Allah Taala di dalam firmanNya:
"Dan para wanita mempunyai hak yang seimbang dengan kewajipannya menurut cara yang maaruf akan tetapi para suami, mempunyai satu tingkatan kelebihan daripada isterinya”. (Al-Baqarah : 228)

” Kaum lelaki itu adalah pemimpin bagi kaum wanita, oleh kerana Allah telah melebihkan sebahagian mereka (lelaki) atas sebahagian yang lain (wanita), dan kerana mereka (lelaki) telah menafkahkan sebahagian dari harta mereka”. (An-Nissa’: 34)

Lantaran itu sempurnalah pentadbiran urusan rumahtangga dan pertimbangannya di dalam suasana penuh kerjasama, tanggungjawab dan syura di dalam batas-batas ajaran Islam.Tidak lagi wujud keborosan dan kebakhilan kerana semuanya berada di dalam udara Qana’ah (berpuas hati dengan apa yang ada), redha dan yakin bahawa dunia ini bukanlah negara Janatunna’im. Lihatlah rumahtangga Rasulullah s.a.w kadang-kadang berlalu sebulan demi sebulan, pernah dapurnya tidak berasap kerana tidak ada bahan makanan yang dapat dimasak. Walaupun demikian susahnya, rumahtangga Rasulullah s.a.w tetap menjadi rumahtangga yang paling bahagia yang tidak ada tolok bandingnya hingga ke hari ini.

Perhatikan dan Lihat!!!..apa yang berbeza dengan ini:


http://destinasimu.blogspot.com/

http://destinasimu.logspot.com/

http://destinasimu.blogpot.com/



Nampak macam sama bukan?Hanya satu sahaj yang akan dilinkkan ke blog ini!!!

Baki yang lain akan automatik ke->

Maka ianya sangat berbahaya jika kita tidak membongkar akan hal ini!Ianya dakyah yang amat halus dari Kristianisasi.Jika anda tersalahg taip blogspot maka kesannya ialah:


1)Kita akan terbaca secara automatik website mempromosikan 'kebenaran' bible yang sememangnya diselewengkan oleh tangan kotor manusia.
2)Berlaku salah faham terhadap blog yang kita perkenalkan kepada orang lain.
3)Menyebabkan keraguan dalam iman dan akidah kita.
4)Berlakunya cerca mencerca dan permusuhan antara umat Islam akibat salah faham antara satu sama lain.

Moga perkara ini mendapat perhatian dari sahabat sekalian.PASTIKAN TAIP DENGAN BETUL IAITU BLOGSPOT BUKANNYA LOGSPOT ATAU BLOGPOT!!!Sebarkan!!!Allah hu AKhbar!!Lagi satu penipuan Kristian dapat kita rungkaikan dengan pertolonganNya!!!
Lelaki itu susah

1.Jika kamu melayannya dengan baik,dia fikir kamu jatuh cinta padanya.
Jika tidak,kamu dianggap sombong.
2.Jika kamu berpakaian cantik,dia fikir kamu sedang cuba menggodanya.
jika tidak,kamu kata kamu kekampungan.
3.Jika kamu berdebat dengannya,dia kata kamu keras kepala.
Jika kamu berdiam diri ,dia kata kamu tiada IQ yg tinggi.
4.Jika kamu lebih pintar daripada dia,dia akan jatuh air muka.
jika dia lebih pintar,dia bilang hebat.
5.Jika kamu tidak cinta padanya,dia akan bermati-matian untuk mendapatkan kamu.
jika kamu cintainya,dia akan cuba meninggalkan kamu.
6.Jika kamu beritahu dia masalahmu,dia kata kamu menyusahkan.
jikatidak,dituduhnya kamu tidak mempercayainya.
7.Jika kamu cerewet padanya,dia anggap kamu seperti seorang pengasuh.
jika dia cerewet pada kamu,itu kerana dia mengambil berat.
8.Jika kamu mungkir janji,kamu tidak boleh diprcayai.
jika dia ingkari janji,dia melakukan kerana terpaksa.
9.Jika kamu menyakitinya,kamu sangat kejam.
Jika dia yang menyakitimu,itu kerana kamu telalu sensitif dan sukar untuk dijaga
hati
10.Jika kamu menyirimkan ini pada lelaki2,mereka pasti bersumpah semua ni tidak
benar
Tarikh:23/10/09
Tempat:DTII,uthm
Tajuk:Exhibition cni

Penat tul hari neh,penat pn best gak,coz aku n group aku berhempas pulas hias booth ktorg n dpatkan seberapa ramai visitor....penat layan kerenah pelajar uthm...aku bukan kena jual product..tapi promote produk..product pa?ehmmm...product neh kami cipta khas untuk kaum hawa yg suka pakai high heel tp da problem ngn bau..panas..n masalah kaki..so..guna product kami..DeoNo..pelik..tapi benar...










all my members group..innovatar..









moon wat pa 2?




















whats up?












nyibuk tul la jack neh..

















ni seorg lg..zaidi2..jauh cket..gosip nnt..kontroversi 2





ni la model kami..DeoNo...pelapik kasut..
Tarikh:18/09/09
Masa:8.30-10.30
Tempat:Kolej Kediaman Perwira

fuhhh...penat jugak ye..aku baru balik dari Majlis Gema Aidilfitri anjuran kolej kesayanganku(yeke?cm xcaya lak..hehehehe).Program neh under Biro kebajikan &pengaduan Awam..so aku kena terlibat coz i'm as ketua blok..hehehheehe..
Apa yang istimewa Majlis neh coz melibatkan warga emas,anak2 yatim n ibu tunggal sekitar Parit Raja neh..ni kira cm majlis amal gak la..aku kn smbut dorang n aku dok makan sekali..beramah mesra la katakan...best gak sembang2 ngn diorg..siap kn bg nasihat lg..2 yg best 2..ehmmmmm..xnak cita panjang meh tgk gmbr2 neh..












kin pegang lek lok..kn balut cantik2 cenderamata neh..hehehhehe











Tahu x napa kak tati tutup mata?
...bab..dia tgh bnyngkn dia blut hantarn dia..hahahahhaha
kantoi2..














selamat datang....aku smbut ngn ramahnyerrrr..










moon2..sempat g posing..aku neh..mmg la..hahahhahaa















warga emas,anak yatim n ibu tggl yg diraihkan....

















aku n ikin..kami yg mesra rakyat..hahahhahahahaha
















kak tati n liza..dorg ni mesra gambar..hahahhahahahha












nak anggur?











sibuknyerrrr...bgs2 dak2 neh..bungkus 2k dibwk tetamu..amik berkat..














anugerah 2k aku..hahhahahahhahaha..
Photobucket
1. Gunakan seluruh pancaindera

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Tuhan yang maha esa. Tetapi bagaimana kita hendak mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Tuhan mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan akal untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi, spiritual dan fizikal antara keduanya.
Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan? Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.


2. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik.
Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.



3. Senang bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita.
Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.


4. Terima kita seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan.
Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini.
Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.



5. Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita.
Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan.
Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.



6. Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung.
Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka.
Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.


7. Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar.
Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama.
Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan.
Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?



8. Memahami diri kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar.
Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita.
Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, 'lidah sendiri lagikan tergigit, inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih.
Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.




9. Tampilkan kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut.
Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita.
Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita.
Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya. Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.




10. Kata hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Tuhan deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya.
Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindak balas pada situasi tertentu.
Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.
Mimpi
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi.
Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Tuhan memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat mimpi petunjuk. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya.
Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara. Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.
Fikirkanlah. Adakah dia jodoh kita?
" Manusia merancang, Allah menentukan."

BiLa SaHabaT KaTa SUKA,

X sEmEsTiNya Dia CINTA..

iNi kERaNa, aNda TEMAN yG LaYaK d SuKa.

BiLa tEMaN CEMBURU,

TidAK sEmEsTinYa diA CINTA....

iNi kERaNa, aNda TEMAN yG HEBAT BiLa mEnJaLiNkaN PERSAHABATAN....

biLa saHaBaT KaTakaN RINDU,tiDaK sEmEstiNya diA CINTA,

iNi KeRaNa,diA RINDU Pada TEMAN sEBaiK aNda..

MaKNaNya,saYa BeRHaK KaTa Saya SUKA paDa aWaK,

cEmBuRu BiLa aWaK kEtEpiKaN saYa,

RINDU biLa aWaK Lupa PaDa sAya..

Tujukan kEpaDa tEMaN aNda BaGi mEyaKiNkaN mEReka,

aPa Erti "JALINKAN PERSAHABATAN"

My mood today