Adakalanya....
Hari yang panas dan ceria
Bertukar mendung seketika
Mentari merangkak pergi
Gumpalan awan bertandang sisi
Hati gundah
Tercari-cari
ke Mana perginya mentari yang dinanti

Begitulah hidup...
Di saat kau selesa dengan kehidupan
tiba-tiba kau diuji dengan kehilangan
kehilangan nikmat harta
kehilangan nikmat ilmu
kehilangan nikmat rakan dan keluarga
dan kau meratapinya....

Bila kau memandang segalanya dari Tuhanmu...
Yang menciptakan segalanya
yang menimpakan ujian
yang menjadikan sakit hatimu
yang membuatkan keinginanmu terhalang
serta menyusahkan hidupmu
pasti akan damailah hatimu kerna...
masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia

Bukan Allah tak tahu derita hidupmu...
retaknya hatimu
sengsaranya sukmamu
Mungkin itulah yang Dia mahukan
kerna
Dia tahu
Hati yang sebeginilah
selalunya lebih lunak dan mudah untuk
DEKAT dan AKRAB dengan-Nya

Saat hujan turun membasahi hatimu
kau menangis kerna
merasa beratnya ujian tidak tergalas
~SenYumLaH~
Bismillahirrahmanirrahim…

..selagi nyawa bersatu dengan jasad, selagi itulah kita kita harus belajar..belajar untuk menjadi manusia yang lebih baik..belajar untuk meningkatkan lagi kemampuan diri..belajar untuk memperbaiki kesilapan..belajar untuk menyesuaikan diri dengan keadaan, belajar untuk melupakan dan memaafkan..belajar untuk menerima kegagalan..belajar untuk mengaplikasikan kebolehan diri..belajar untuk berkongsi ilmu..belajar untuk memberi dan menerima dan macam2 lagi…

..kehidupan ini adalah suatu ruang yang besar untuk kita meneruskan pembelajaran..

Kita belajar dari kesilapan..belajar dari pengalaman..belajar dari teguran..belajar dari apa yang kita lihat dan dengar..belajar dari apa yang kita baca dan belajar dari apa yang kita percaya..

pembelajaran yang paling berkesan adalah apabila kita belajar dengan sepenuh hati..belajar dengan menggunakan hati selain drp minda..kesan dan impaknya sangat besar dan sukar untuk di kikis..

..jangan sekali-kali jemu dan jangan mudah mengalah..gagal sekali tak mengapa..sejarah pun sudah membuktikan bagaimana mentol lampu di hasilkan..bagaimana KFC bermula..semuanya kerana kesungguhan berusaha biarpun kegagalan yg hampir seratus kali.

Ilmu untuk dipelajari bukan sekadar boleh di cungkil dari hasil tulisan pena dan dakwat..bukan dari baris2 ayat yang disusun menjadi perkataan..ilmu untuk dipelajari sangat luas tidak terjangkaui..asalkan kita sanggup dan mahu.

Sayang, now you learn..untuk di fahami..kita haruslah memahami..supaya luahan dan rintihan kita di dengari..kita haruslah mendengari..untuk di sayangi kita haruslah menyanyangi..untuk di hargai..kita haruslah menghargai..semuanya memerlukan proses pembelajaran yang berterusan tanpa henti..now u learn…kita tidak boleh berhenti dari belajar…dari buaian hinggalah ke liang lahad..belajarlah tanpa henti.
Komentar Aku Apa itu cinta? Kenapa kita menyintai? Syukur Alhamdulillah jika kita menyintai seseorang itu kerana Allah, ini cinta yang suci dan agung. Cinta semata-mata kerana inginkan keredhaan dariNya. Cinta kerana ingin mendekatkan diri kepadaNya. Cinta kepada dia kerana yakin dia boleh membangkitkan semangat kita untuk berjuang mendapatkan keredhaan dari Allah. Cinta kepada dia kerana dia yang mendorong rasa rindu kepada Allah. Cinta kepada dia kerana dia yang mampu menjamin kenikmatan dan kebahagiaan dunia dan akhirat. Cinta kepada dia kerana dia yang sanggup bersusah payah, suka dan duka bersama kita berjihad menuju jalan Allah. Cinta kepada dia kerana dialah insan yang berkemampuan untuk menyambung zuriat kita, melahirkan anak-anak yang soleh dan solehah. Cinta kepada dia kerana dia juga mencintai Allah. Alhamdulillah..Jika kita di kurniakan cinta yang sebegini, maka rugilah kita jika kita menolak cinta ini.
Namun, sebanyak mana orang yang mampu menyintai kita kerana sebab-sebab itu semata? Puji-pujian kepada Allah, syukur hanya kepada Dia jika kita di anugerahkan rasa cinta dan di cintai seindah ini.
Mungkin juga tidak kerana cinta kepada sesuatu yang ada pada kita, bermakna cintakan suatu yang tidak kekal, yang bermaksud, boleh diambil kembali olehNya yang Maha Berhak ke atas hamba-Nya pada bila-bila masa sahaja. Semua itu hanyalah pinjaman. Malahan, cinta itu sendiri juga suatu pinjaman. Suatu nikmat yang boleh ditarik bila-bila masa sahaja.

Maka. InsyaAllah, aku tidak akan sekali-kali menerima cinta kerana suatu yang tidak pasti. Aku pasti akan menyintai, dan dicintai..tapi Tuhan, jika Kau takdirkan aku jatuh cinta, Kau jatuhkanlah cintaku ini kepada dia yang mencintaiku kerana Mu.”



p/s:
Jika mahu mendapatkan yang soleh,
kurangkansedikit agenda menCARI si Soleh,
tetapi berusahalah menJADI yang solehah.

Jika inginkan yang solehah,
janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah,
tetapi berusahalah menJADI yang soleh.

Bertemu yang solehah,
solehahnya dia belum tentu kekal.
Bertemu yang soleh,
solehnya boleh berubah…
kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa.

Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI,
maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan.
Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumahtangga dengan pasangan ‘itu’
walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu)mengenalinya.
Apa yang nak dibimbangkan,
kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI,
Tarikh:11/4/09-12/4/09
Tempat:Ismah beach resort,masjid tanah,Melaka
program:Kursus Asas Fasilitator Unggul..chewahhhh

Aku g program lg...tul2 xda keja,penat x hbh lg..mgg lepas br ja dr bekok camping pc(pertolongan cemas)..kali ni jalan lg..g Melaka lak..pdahal setahu aku g JB..smpai Melaka br tau g Melaka..cian tul la.xda in4m..so x prepare pa2 byk brg tggl..huhuhuhu..Sebenarnye xnak g Program ni coz da test petang 2 tp dah urus setia sggp bw time pas exam x smpai atie lak nk tolak..so pegi la dlm keadaan rela...huhuhuhu..Watever program byk input aku dapat..ni salah 1 persediaan n modal bleh gn coz aku jd Pembantu Mhs nnt..ok Cik Moon????are +ve???are u confidence???who are u??fasi yg hebat!!!!
nak tau lnjt tgk gmbr2 neh..




group aku yg best!!!!


wat pa cik Moon???
x tolong ka gabung puzzle 2..


nana,aku n kak liana..


jelak sakan nampak?
da pa2 ka 2???


kak liana yg sporting..
suke3..hehehehe


main2 kt pantai..heheheehe
yolah 2..padahal sekodeng org mandi..hehehehehe
nakal ye aku...


seronok..dek na main air ye..


mangsa kena bom..
group aku la 1st kn serang..n kalah


posing last b4 balik..hehehe
Tarikh:02/04/09
Masa:08.30-08.30pm
Tempat:Honda Malaysia,Alor Gajah

Hari ini aku n bdk2 kelas aku g HMSB...best giler mana x dari suma sedih n bermuram durja jd hepi balik.napa km sedey????ni suma coz driver bus what hal..kalu ikut tentatif ktorg g jalan2 lu blah pagi kat dataran pahlawan n sekitar melaka..ptg kul 3 br g honda...bengang giler ngn driver 2 dia renyok2 tentatif ktorg depan lecturer km..dia gtau hep just soh bw g honda ja..lastly,ktorg mengalah jelah dah pakcik 2 bw bus(sabar2 ye TEMAN)soh diam2 jelah pdhal hati suma bengang n protes..
udah2,lupakan cita 2..malas nk unkit lbh2..tepat kul 3 ktorg masuk honda..excited giler masuk dlm..bkn pa,dia smbut ngn mesra n senyuman..tenang atie nk masuk..HMSB ni upanya just pasang keta bkn buat keja..masa time taklimat dia cita sal management diorg..ehmmmm,sm cm yg aku belajar..tp 2 la 2 just teori..hehehehe.nak tau tak dlm talimat 2 aku tertarik ngn moto dorg"THE POWER OF DREAMS"...n lagi 1 pihak honda pesan nnt bila kt sekarang ni kalu org nk keja dorg x pandang sgt sijil2 kalu attitide xda n sikap x elok..yg penting dorg n tengok performance n behavior ok????pas dengar taklimat ktorg g jalan2 sekitar honda...best la..nak tau cmna bestye ktorg kt sn tgk la gmbr ni..


HMSB


cm pekerja honda lak????


time "HEALTH N SAFETY"...


org kt belakang 2 amik gmbr sndr nmpk???
adah2..hish2


posing lak bdk2 ni!!!!
org dok bg penerngn 2..fokus2


Lecturerku yg plg smart,En.rahman
bg cenderahati kt pihak HMSB


seronok org depan 2...hehehhehe

My mood today