Tarikh:28/03/09
Masa:10.45-12.45(lewat cket)
Tempat:DTII

Minggu aku kali ni ak isi ngan Wacana ilmu(bek nye)..besany aku g Lawn bowl ja..but this week aku isi ngn ilmu...bgs2 da pngktn..hehehhee..yolah 2,kalu bkn coz wajib x ye pegi pa,ni 2k subjek Titas(10% markah kt cni tau)...penceramah dia dr usm(Tuan Hj Ellias bin Zakaria)..Wacana ilmu dia tajuk Tamadun islam n Cbrn Globalisasi..best kn tajuk dia but komen aku?boring tau bab da 103 slide,mmg mind set aku boring jelah..besa kalu da ceramah@ pa2 aku keja nk nyalin ja tp kali x kot 103 slide penat tangan bkn m'nulis tp tngkp gmbr slide..moon2.malas ye ko!!!
Whtevr..input dia...Globalisasi m'yubah perpektif islam..w/pn sbnrny bek globalisasi da gak tp just cket ja..2 ja aku bleh kata..Coz kta hdpi clash Civilition bab globalisasi..cnthnya budaya kt cm cr makan,pakaian n cr idup berubah..suma ikut barat..PA NK JD NI???Dunia nk kiamat ka????
So?mampukh aku hdpi cbrn ni????????ehmmmmmm,aku insan besa..pa yg penting,improve kn dr aku dr pa yg aku dpt dr Wacana ni...just do WHAT IM tHINK!!!


sempat posing lg..boring la 2


malas punya pasal????


slide senget..x reti tul la cik moon ni!!!!


wif kak habsah


posing lak ngn nana(cm artis lak???)



Ayu x?????
1.Apa yang penting ialah kita kena perjelaskan pada diri kita supaya setiap kali kita jatuh cinta, jatuh cinta itu kerana kita jatuh cinta kepada Pencipta dia.
2.Kita bagi tau pada diri kita berulang kali yang kita mencintai Allah, kerana itu kita mencintai si dia.
3.Letakkan Allah sebagai sempadan hati kita, segala perkara yang kita cintai dan sayangi termasuk mak abah adalah kerana mencintai Allah.
4.Dan apabila kita membenci seseorang atau sesuatu, beri tahu pada diri sendiri berulangkali yang kita benci sekian-sekian hal kerana Allah semata-mata.
5.Hati kita ni walaupun dalam dada kita sendiri, ia tetap bukan milik kita. Kita tak mampu untuk mengawalnya.
6.Hanya Allah yang boleh memegangnya. Sebab tu kita kena dekatkan diri dengan Allah.
7.Sebab kita nak dia pegang kukuh-kukuh hati kita.
8.Bila dia pelihara dan masuk dalam hati kita, itulah nikmat lazatnnya bercinta.
9.Masa tu biarpun satu dunia menyakiti kita, kita tak rasa sakit sebab kita asyik dengan nikmat bercinta dengan Allah.
10.Bercinta dengan Allah sangat berbeza dari bercinta dengan manusia.
11.Betapa nikmatnya cinta Allah, hanya mereka yang pernah merasai sahaja yang mampu mengerti


Pesanan (^_^) kepada *^_^* :
Jangan risau jika kita tidak dapat melihat masa depan begitu jauh, terasa ia diluar capaian tangan kita. Yakinlah bahawa Allah telah merancang yang terbaik untuk kita. Tidak diuji hamba-Nya melainkan Dia tahu bahawa hamba itu mampu mengatasinya. Insya-4JJ1.
Jika (^_^) berjalan arah *^_^* di malam yang gelap gelita, bukan cahaya sepanjang perjalanan yang diperlukan. Cukuplah sekadar cerah beberapa tapak dihadapanku dengan suluhan lampu suluh dan keyakinan hati akan sampai ke arah kamu :)

Cintailah sesuatu itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kebencianmu pada satu ketika, bencilah yang engkau benci itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kecintaanmu pada suatu ketika.

Jangan engkau bersahabat dengan sahabat yang mana dia begitu berharap kepada engkau ketika mahu menyelesaikan masalahnya sahaja sedangkan apabila masalah atau hajatnya telah selesai maka dia memutuskan kemanisan persahabatan. Bersahabatlah dengan mereka yang :
1 - mempunyai ketinggian dalam melakukan kebaikan,
2 - memenuhi janji dalam perkara yang benar,
3 - memberi pertolongan kepada engkau serta memadai dengan amanahnya atau sikap bertanggungjawabnya terhadap engkau
Orang kata aku lahir dari perut ibu..
Bila dahaga, yang susukan aku.. Ibu
Bila lapar, yang suapkan aku.. Ibu
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. Ibu
Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Ma!

Bila bangun tidur, aku cari.. Ibu
Bila nangis, orang pertama yang datang ..Ibu
Bila nak bermanja.. Aku dekati ibu
Bila nak bergesel? Aku duduk sebelah ibu
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya ibu
Bila nakal, yang memarahi aku ? Ibu
Bila merajuk? yang memujukku cuma.. Ibu

Bila melakukan kesalahan? Ibu juga lah yang paling cepat marah..


Bila takut? Yang tenangkan aku.. Ibu
Bila nak peluk? Yang aku suka peluk.. Ibu

Aku selalu teringatkan .. Ibu
Bila sedih, aku mesti telefon ibu
Bila seronok? Orang pertama aku nak beritahu? Ibu
Bila bengang.. Aku suka luah pada ..Ibu
Bila takut, aku selalu panggil.. ? Ibuuuuuuuuuuuuu!!
Bila sakit, orang paling risau adalah ..Ibu
Bila nak exam, orang paling sibuk juga ibu
Bila merajuk, yang datang pujuk aku juga.. Ibu
Bila buat hal, yang marah aku dulu..Ibu
Bila ada masalah, yang paling risau.. Ibu
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. Ibu

Yang selalu masak makanan kegemaranku.. Ibu
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Ibu

Yang selalu berleter kat aku.. Ibu
Yang selalu puji aku.. Ibu
Yang selalu nasihat aku.. Ibu
Bila nak kahwin..
Orang pertama aku tunjuk dan rujuk? Ibu


--------------------------------------------------------------------------------

Aku ada pasangan hidup sendiri
Bila seronok? Aku cari pasanganku
Bila sedih? Aku cari Ibu
Bila berjaya? Aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal? Aku ceritakan pada Ibu
Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat ibuku

Bila nak bercuti? Aku bawa pasanganku
Bila sibuk? Aku hantar anak ke rumah ibu
Bila sambut valentine...Aku hadiahi bunga pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...Aku cuma dapat ucapkan Selamat Hari Ibu

Selalu........Aku ingat pasanganku
Selalu.....Ibu ingat kat aku
Bila....Bila.....Aku akan talipon pasanganku
Entah bila....Aku nak talipon ibu
Selalu....Aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila.....Aku nak belikan hadiah untuk Ibuku

Renungkan :-

"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja. Bolehkah kau kirim wang untuk ibu? Ibu bukan nak banyak. Lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah"

Berderai air mata aku. Hari ini kalau ibu mahu lima ratus sebulan pun aku mampu. Aku boleh kirimkan. Tapi Ibu sudah tiada. Aku tidak berkesempatan lagi. Bukan lima puluh ringgit. Lima puluh sen pun tidak sempat aku kirimkan! Hanya yang termampu Al-fatihah, al-fatihah, al-fatihah.

Jika kamu memancing ikan....
Setelah ikan itu terlekat di mata kail,hendaklah kamu mengambil ikan itu....
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN iasemula ke dalam air begitu saja....
Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya
ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga ........
Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPANkepada seseorang...
Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu
dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...

Jika kamu menadah air biarlah berpada,
jangan terlalu mengharap pada takungannya
dan janganlah menganggap ia begitu teguh....
cukuplah sekadar KEPERLUANmu. ..
Apabila sekali ia retak....
tentu sukar untuk kamu menampalnya semula....
Akhirnya ia dibuang....
Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang,TERIMALAH seadanya....
Janganlah kamu terlalu mengaguminya
dan janganlah kamu menganggapnya begitu ISTIMEWA....
Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya. ...
akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.
Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi
hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi...
yang kamu pasti baik untuk dirimu.Mengenyangkan. Berkhasiat.
Mengapa kamu berlengah,cuba mencari makanan yang lain..
Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan MENYESAL.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.....
yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu.MENYAYANGIMU. .. MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah,cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.
Terlalu mengejar KESEMPURNAAN.
Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain..
Kamu juga yang akan MENYESAL...
Baru stat wat blog...
e2 pon org lain buatkan...
poyo je...
bende simpel je...


by Liza Yusof

My mood today