Sebuah Kesetiaan. Salah satu kunci kebahagiaan dalam kisah cinta. Memang sulit untuk merasakan sesungguhnya sebuah kesetiaan. Tapi aku yakin semua dapat merasakannya.

Kesetiaan bukan hanya cukup dikatakan, ataupun diungkapkan.

Namun kesetiaan adalah perasaan yg muncul dari hati untuk hasrat memilikinya dengan sepenuh hati serta berjanji tak akan mengkhianatinya. Sedikit pendapatku...kisah cinta takkan awet tanpa adanya kesetiaan dari diri pasangan. Namun sebenarnya juga tak hanya cukup dengan kesetiaan tapi juga kepercayaan. Salah satunya mempercayai dia setia? Itulah yang mungkin sulit bagi kita. Tapi tak ada salahnya jika kita saling lebih percaya, memang kesetiaan dan kepercayaanlah pembawa bahagia dalam cinta. Dimulai dari kita saling percaya, saling mengasihi dan selalu setia pada satu hati, maka kebahagianlah yg akan kita rasakan! Tak perlu berfikir yang macam2, jika dia sudah mempercayakan hatinya pada kita. Percaya pada apa yg dia bicarakan. Tapi ada gosip yang tidak mengenakkan dari orang lain, akan pilih mana? Untuk aku, aku akan memilih sidia... orang yg kita cintai dan sayangi. Belum tentu apa yg mereka bilang itu akan benar untuk selamanya. Saling menjaga emosi satu sama lain. Tidak egois, itu akan selalu menjaga cinta. Cinta yang disulam dengan prinsip kesetiaan. Itulah cinta yang sebenarnya .. setia dari hati, berasal dari hati untuk satu hati yang akan dicintai hingga akhir hayat. Aku percaya, jodoh adalah suratan takdir. Tapi jika itu sudah jodoh kita dan ini saatnya kita benar-benar mempercayainya sepenuh hati, berusaha memberikan rasa cinta dan sayang dengan segalanya. Menghargai juga melindunginya dengan kesetiaan hati kita ..


Kesetiaan itu kuncinya...


K : kasih sayang
E : elok
E : elok cinta
T : tiada kata pisah
I : ini kuncinya cinta
A : ada untuk nya
A : ada pada dirinya satu
N : naluri mempercayai

Kesetiaan... bimbing diri kita sendiri agar selalu sentiasa setia... pada satu hati dan satu cinta...mempercayai satu sama lain . untuk menjaga keutuhan kisah cinta


petikan drpada:malaysiaria...my beloved web..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Photobucket

My mood today